Decyzja środowiskowa dla Centralnej Magistrali Kolejowej
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Łodzi wydał decyzję nr 18/2013 o środowiskowych uwarunkowaniach dla inwestycji obejmującej swym zakresem przebudowę linii kolejowej nr 4 (Centralna Magistrala Kolejowa), szlak Strzałki - Idzikowice, w zakresie istniejących kolejowych obiektów inżynieryjnych:
Projektowane prace mają na celu przede wszystkim poprawę stanu technicznego obiektów, co wpłynie bezpośrednio na bezpieczeństwo ruchu pociągów i zmniejszy znacznie również prawdopodobieństwo wypadków kolejowych.
Przebudowywana linia kolejowa nr 4 stanowi Centralną Magistralę Kolejową, na której kursować będą pociągi Pendolino.
- wiadukt w km 60,868/60,871 nad drogą powiatową w miejscowości Roszkowa Wola;
- most w km 62,238 nad rzeką Luboczanką;
- wiadukt w km 62,605 nad drogą gruntową w pobliżu miejscowości Lubocz;
- most w km 63,728 nad rzeką Pilicą;
- wiadukt w km 64,338/64,343 nad drogą powiatową w pobliżu miejscowości Kolonia Gapinin.
Projektowane prace mają na celu przede wszystkim poprawę stanu technicznego obiektów, co wpłynie bezpośrednio na bezpieczeństwo ruchu pociągów i zmniejszy znacznie również prawdopodobieństwo wypadków kolejowych.
Przebudowywana linia kolejowa nr 4 stanowi Centralną Magistralę Kolejową, na której kursować będą pociągi Pendolino.
----------------------------------
Źródło: RDOŚ w Łodzi
Fot.: Monika Roksela