Jest decyzja środowiskowa dotycząca budowy mostu na Wiśle w Połańcu
29 listopada 2011 r. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Rzeszowie wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla inwestycji „Likwidacja barier rozwojowych - most na Wiśle z rozbudową drogi wojewódzkiej nr 764 oraz połączeniem z drogą wojewódzką nr 875".
Projektowana inwestycja budziła szereg konfliktów społecznych. Do RDOŚ w Rzeszowie wpłynęły uwagi oraz listy protestacyjne mieszkańców miejscowości Staszów i Rytwiany z terenu województwa świętokrzyskiego. Protest dotyczył realizacji przedsięwzięcia w wariancie zakładającym przebudowę drogi wojewódzkiej nr 764, w większości po dotychczasowym biegu drogi oraz w związku z oddziaływaniami na zabudowy mieszkaniowe jakie znajdują się w bezpośrednim sąsiedztwie przebudowywanej drogi w ww. gminie. Protestowano, mimo przewidzianych do zastosowania rozwiązań chroniących środowisko (m.in. ekranów akustycznych).
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Rzeszowie uwzględnił uwagi mieszkańców. Zwrócił się do Inwestora z prośbą o przeanalizowanie możliwości realizacji przedsięwzięcia w nieco innym wariancie - z wyłączeniem terenu konfliktowego. Po uzyskaniu zgody Inwestora RDOŚ w Rzeszowie wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach. Wyłączony z realizacji konfliktowy odcinek drogi, zostanie zaprojektowany w późniejszym etapie z uwzględnieniem uwag mieszkańców.
Przedsięwzięcie to jest zakwalifikowane, jako indywidualny projekt kluczowy w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013, priorytet IV Infrastruktura Transportowa, Działanie IV.I Infrastruktura drogowa i objęty umową z Polską Agencją Wspierania Przedsiębiorczości (PARP). Inwestycja ma na celu zwiększenie przepustowości układu drogowego i poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz jakości życia mieszkańców. Droga wojewódzka nr 764, stanowi ważne połączenie regionalne. Łączy południową część województwa świętokrzyskiego z województwem podkarpackim. Realizacja przedsięwzięcia ma na celu otwarcie ciągu komunikacyjnego na wschód Europy.
Inwestorami przedsięwzięcia są: Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich oraz Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich.
Projektowana inwestycja budziła szereg konfliktów społecznych. Do RDOŚ w Rzeszowie wpłynęły uwagi oraz listy protestacyjne mieszkańców miejscowości Staszów i Rytwiany z terenu województwa świętokrzyskiego. Protest dotyczył realizacji przedsięwzięcia w wariancie zakładającym przebudowę drogi wojewódzkiej nr 764, w większości po dotychczasowym biegu drogi oraz w związku z oddziaływaniami na zabudowy mieszkaniowe jakie znajdują się w bezpośrednim sąsiedztwie przebudowywanej drogi w ww. gminie. Protestowano, mimo przewidzianych do zastosowania rozwiązań chroniących środowisko (m.in. ekranów akustycznych).
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Rzeszowie uwzględnił uwagi mieszkańców. Zwrócił się do Inwestora z prośbą o przeanalizowanie możliwości realizacji przedsięwzięcia w nieco innym wariancie - z wyłączeniem terenu konfliktowego. Po uzyskaniu zgody Inwestora RDOŚ w Rzeszowie wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach. Wyłączony z realizacji konfliktowy odcinek drogi, zostanie zaprojektowany w późniejszym etapie z uwzględnieniem uwag mieszkańców.
Przedsięwzięcie to jest zakwalifikowane, jako indywidualny projekt kluczowy w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013, priorytet IV Infrastruktura Transportowa, Działanie IV.I Infrastruktura drogowa i objęty umową z Polską Agencją Wspierania Przedsiębiorczości (PARP). Inwestycja ma na celu zwiększenie przepustowości układu drogowego i poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz jakości życia mieszkańców. Droga wojewódzka nr 764, stanowi ważne połączenie regionalne. Łączy południową część województwa świętokrzyskiego z województwem podkarpackim. Realizacja przedsięwzięcia ma na celu otwarcie ciągu komunikacyjnego na wschód Europy.
Inwestorami przedsięwzięcia są: Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich oraz Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich.
-------------------------------------
Źródło: RDOŚ w Rzeszowie
fot. Piotr Matyga, Wikimedia Commons