Jest decyzja środowiskowa w sprawie rozbudowy drogi nr 869
29 listopada 2013 r. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Rzeszowie wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla inwestycji „Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 869 łączącej węzeł A4 Rzeszów Zachodni z węzłem S-19 Jasionka połączonej w sposób bezkolizyjny z istniejącymi drogami krajowymi nr 9 Radom - Barwinek i nr 19 Kuźnica - Rzeszów i linią kolejową L-71".
Zadaniem inwestycji jest uzupełnienie istniejącej infrastruktury w północnym rejonie miasta Rzeszowa i połączenie z autostradą A4 oraz drogą ekspresową S-19, zapewniające dojazd do portu lotniczego i terenów inwestycyjnych Podkarpackiego Parku Naukowo - Technologicznego.
Inwestycja będzie realizowana w pięciu, kluczowych etapach.
Etap I budowa po nowym śladzie przedłużenia DW 869 w kierunku wschodnim, stanowiącego połączenie byłej drogi krajowej nr 19 z węzłem „Jasionka" na drodze S19.
Etap II rozbudowa odcinka byłej drogi krajowej nr 19 w m. Jasionka, wraz z budową węzła prowadzącego w sposób bezkolizyjny ruch w kierunku portu lotniczego. Poprowadzenie jednojezdniowej, dwupasowej drogi górą po łuku i lokalizację dużego ronda w poziomie dolnym - do ronda zostaną włączone 4 jednopasowe łącznice (łączące się z DW 869 w kierunku południowym i zachodnim) oraz była DK 19 z kierunku północnego i dojazd do terenów aeroklubu.
Etap III rozbudowa istniejącej drogi wojewódzkiej nr 869 na całej długości trasy (od miejscowości Jasionka do Rudnej Małej).
Etap IV budowa węzła na przecięciu drogi wojewódzkiej nr 869 z istniejącą drogą krajową nr 9, wraz z niezbędną przebudową odcinka drogi krajowej. Prowadzenie jednojezdniowej, dwupasowej drogi krajowej górą i lokalizację dużego ronda w poziomie dolnym - do ronda zostaną włączone 4 jednopasowe łącznice (łączące się z DK 9 w kierunku wschodnim i zachodnim) oraz rozbudowywana DW 869 z kierunku wschodniego i zachodniego, budowa po nowym śladzie przedłużenia DW 869 w kierunku zachodnim, stanowiącego połączenie do terenów inwestycyjnych w miejscowości Rogoźnica, wraz z budową bezkolizyjnego przecięcia z istniejącą linią kolejową nr 71 Ocice - Rzeszów, planowany termin realizacji do 2015 r.
Etap V budowa po nowym śladzie przedłużania DW 869 w kierunku zachodnim, stanowiącego połączenie z węzłem „Rzeszów Zachodni" na autostradzie A4.
Etap IV inwestycji planowany jest do realizacji do 2015 r.
Zadaniem inwestycji jest uzupełnienie istniejącej infrastruktury w północnym rejonie miasta Rzeszowa i połączenie z autostradą A4 oraz drogą ekspresową S-19, zapewniające dojazd do portu lotniczego i terenów inwestycyjnych Podkarpackiego Parku Naukowo - Technologicznego.
Inwestycja będzie realizowana w pięciu, kluczowych etapach.
Etap I budowa po nowym śladzie przedłużenia DW 869 w kierunku wschodnim, stanowiącego połączenie byłej drogi krajowej nr 19 z węzłem „Jasionka" na drodze S19.
Etap II rozbudowa odcinka byłej drogi krajowej nr 19 w m. Jasionka, wraz z budową węzła prowadzącego w sposób bezkolizyjny ruch w kierunku portu lotniczego. Poprowadzenie jednojezdniowej, dwupasowej drogi górą po łuku i lokalizację dużego ronda w poziomie dolnym - do ronda zostaną włączone 4 jednopasowe łącznice (łączące się z DW 869 w kierunku południowym i zachodnim) oraz była DK 19 z kierunku północnego i dojazd do terenów aeroklubu.
Etap III rozbudowa istniejącej drogi wojewódzkiej nr 869 na całej długości trasy (od miejscowości Jasionka do Rudnej Małej).
Etap IV budowa węzła na przecięciu drogi wojewódzkiej nr 869 z istniejącą drogą krajową nr 9, wraz z niezbędną przebudową odcinka drogi krajowej. Prowadzenie jednojezdniowej, dwupasowej drogi krajowej górą i lokalizację dużego ronda w poziomie dolnym - do ronda zostaną włączone 4 jednopasowe łącznice (łączące się z DK 9 w kierunku wschodnim i zachodnim) oraz rozbudowywana DW 869 z kierunku wschodniego i zachodniego, budowa po nowym śladzie przedłużenia DW 869 w kierunku zachodnim, stanowiącego połączenie do terenów inwestycyjnych w miejscowości Rogoźnica, wraz z budową bezkolizyjnego przecięcia z istniejącą linią kolejową nr 71 Ocice - Rzeszów, planowany termin realizacji do 2015 r.
Etap V budowa po nowym śladzie przedłużania DW 869 w kierunku zachodnim, stanowiącego połączenie z węzłem „Rzeszów Zachodni" na autostradzie A4.
Etap IV inwestycji planowany jest do realizacji do 2015 r.
----------------------------------
Żródło, fot.: RDOŚ w Rzeszowie