„Poznaj swoją Naturę” wyróżniona jako Kampania Społeczna Roku 2014
19 maja 2015 r. w trakcie uroczystej Gali zorganizowanej w Teatrze Kamienica w Warszawie ogłoszono listę laureatów konkursu Kampania Społeczna Roku 2014. W kategorii Kampanie o tematyce ekologicznej jury konkursu wyróżniło kampanię Poznaj swoją Naturę, realizowaną przez Generalną Dyrekcję Ochrony Środowiska.
Konkurs Kampania Społeczna Roku organizowany jest od 2008 r. i jest inicjatywą Fundacji Komunikacji Społecznej oraz portalu kampaniespoleczne.pl. Ideą Konkursu jest zwrócenie uwagi na najlepsze przykłady kampanii realizowanych w Polsce
"Swoją wielotorową kampanią chcieliśmy przełamać niepokój społeczny dotyczący obszarów naturowych, a także zwrócić uwagę na te wyjątkowe miejsca, włączone do sieci obszarów Natura 2000. Chcieliśmy, by społeczeństwo traktowało Naturę 2000 jak swego rodzaju dziedzictwo - dla nas i dla przyszłych pokoleń, jak głosiło hasło kampanii. Udowodnić, że obszary Natura 2000 są formą przyrody przyjazną zrównoważonemu rozwojowi, bo niemal wszystkie dobrze przygotowane inwestycje w nich planowane, dostają "zielone światło" - podkreślił Tomasz Kielar, Dyrektor Generalny Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, na którego ręce przekazano wyróżnienie.
Wyboru najlepszych kampanii dokonało jury, złożone ze specjalistów z dziedziny marketingu społecznego i komunikacji społecznej. Głównym kryterium oceny projektów było marketingowe podejście do poruszanych problemów, nie zaś sam temat kampanii. Kampanie analizowane są według 11 wymiarów: strategii, autentyczności społecznego przedmiotu kampanii, oryginalności i celowości wykorzystania narzędzi komunikacji, wykorzystania kanałów komunikacji, kreatywności ogólnej, oceny argumentacji reklamowej, działań PR, efektywności, formy, walorów produkcyjnych oraz wyjątkowości kampanii.
Lista wszystkich zwycięskich i wyróżnionych kampanii w poszczególnych kategoriach dostępna jest na stronie kampaniespoleczne.pl.
Fot.: Materiały prasowe Organizatora