Nowelizacja ustawy o EMAS
Zgodnie z nowelizacją Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska będzie prowadził centralny rejestr EMAS, w którym ujęte zostaną firmy, które ograniczą swój negatywny wpływ na środowisko. Nowe przepisy uproszczają procedury związane z ubieganiem się przez organizacje o rejestrację w zakresie spełnienia wymogów ekozarządzania i audytu w systemie EMAS. Celem nowelizacji było dostosowanie polskich przepisów do prawa unijnego. System EMAS w Unii Europejskiej przeznaczony jest dla różnych organizacji, które chcą dobrowolnie podjąć zobowiązania na rzecz ograniczenia negatywnego oddziaływania na środowisko. Chodzi m.in. o przedsiębiorstwa produkcyjne i usługowe, instytucje finansowe, placówki naukowe, szkoły, urzędy administracji publicznej. Ustawa uproszcza struktury prowadzonego w Polsce rejestru organizacji, pozostawiając jedynie centralny rejestr EMAS , prowadzony przez Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska.
Usunięte natomiast zostały rejestry na szczeblu regionalnym prowadzone przez regionalnych dyrektorów ochrony środowiska. Częścią uproszczenia struktury systemu jest zniesienie Krajowej Rady Ekozarządzania, która miała być organem opiniodawczo - doradczym Ministra Środowiska.
Ustawa wejdzie w życie po upływie 30 dni od dnia ogłoszenia.
Usunięte natomiast zostały rejestry na szczeblu regionalnym prowadzone przez regionalnych dyrektorów ochrony środowiska. Częścią uproszczenia struktury systemu jest zniesienie Krajowej Rady Ekozarządzania, która miała być organem opiniodawczo - doradczym Ministra Środowiska.
Ustawa wejdzie w życie po upływie 30 dni od dnia ogłoszenia.