Nowy peron na stacji Opoczno Południe
Już w grudniu 2014 r. zostanie oddany do użytku długo oczekiwany przystanek Opoczno Południe. Stacja działająca w ramach Centralnej Magistrali Kolejowej od lat siedemdziesiątych nie stanowi tradycyjnej stacji kolejowej z peronami, ale swojego rodzaju mijankę dla szybszych składów, które w ten sposób wyprzedzają te wolniejsze. Centralna Magistrala Kolejowa powstała jako wydzielona linia kolejowa, przeznaczona przede wszystkim dla ruchu towarowego, a obecnie została dostosowana do prędkości powyżej 160 km/h.
Do tej pory ruch pasażerski Opoczna obsługiwany był na stacji kolejowej położonej na linii kolejowej Nr 25 Łódź Kaliska - Dębica. Od wielu lat podejmowano starania uruchomienia przystanku kolejowego na Centralnej Magistrali, który umożliwiłby szybką komunikację ze stolicą.
Ostatecznie stację Opoczno Południe przekształcono w węzeł multimodalny, w ramach którego planuje się również utworzenie dojazdów, chodników, ścieżek rowerowych i parkingów dla samochodów osobowych. Szacuje się, iż docelowa liczba pociągów zatrzymujących się na stacji sięgać będzie blisko dziesięciu w ruchu dalekobieżnym i podobną ilość w ruchu wojewódzkim.
Budowa przystanku Opoczno Południe, stanowić będzie zachętę dla młodych opocznian, którzy chcieliby się związać z rodzinnym miastem, a dojeżdżać do pracy m.in. do Warszawy.
26 marca 2014 r. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Łodzi wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach stwierdzając w niej brak konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla zadania określanego nazwą „Budowa peronu na stacji Opoczno Południe i dostosowanie istniejącego obiektu inżynieryjnego w km 92,720 do pełnienia funkcji przejścia podziemnego dla pieszych". Ze względu na ważny interes społeczny, jakim jest ta długo oczekiwana inwestycja, decyzji nadano rygor natychmiastowej wykonalności.
Najnowsze fotografie z wizualizacją przyszłego przystanku na Centralnej Magistrali Kolejowej w Opocznie Południu można zobaczyć na stronie Urzędu Miasta Opoczna.
Do tej pory ruch pasażerski Opoczna obsługiwany był na stacji kolejowej położonej na linii kolejowej Nr 25 Łódź Kaliska - Dębica. Od wielu lat podejmowano starania uruchomienia przystanku kolejowego na Centralnej Magistrali, który umożliwiłby szybką komunikację ze stolicą.
Ostatecznie stację Opoczno Południe przekształcono w węzeł multimodalny, w ramach którego planuje się również utworzenie dojazdów, chodników, ścieżek rowerowych i parkingów dla samochodów osobowych. Szacuje się, iż docelowa liczba pociągów zatrzymujących się na stacji sięgać będzie blisko dziesięciu w ruchu dalekobieżnym i podobną ilość w ruchu wojewódzkim.
Budowa przystanku Opoczno Południe, stanowić będzie zachętę dla młodych opocznian, którzy chcieliby się związać z rodzinnym miastem, a dojeżdżać do pracy m.in. do Warszawy.
26 marca 2014 r. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Łodzi wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach stwierdzając w niej brak konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla zadania określanego nazwą „Budowa peronu na stacji Opoczno Południe i dostosowanie istniejącego obiektu inżynieryjnego w km 92,720 do pełnienia funkcji przejścia podziemnego dla pieszych". Ze względu na ważny interes społeczny, jakim jest ta długo oczekiwana inwestycja, decyzji nadano rygor natychmiastowej wykonalności.
Najnowsze fotografie z wizualizacją przyszłego przystanku na Centralnej Magistrali Kolejowej w Opocznie Południu można zobaczyć na stronie Urzędu Miasta Opoczna.
--------------------------------
Źródło: RDOŚ w Łodzi
Autor zdjęcia: PLKristof (Praca własna) [CC-BY-SA-3.0], undefined