O dobrych praktykach związanych z nadzorem przyrodniczym
17 maja 2012 r. odbyło się seminarium: „Drugi rok doświadczeń z prowadzenia nadzoru przyrodniczego nad budową autostrady A4 - przykłady dobrych praktyk", zorganizowane przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Krakowie przy współudziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Krakowie.
Celem spotkania było omówienie doświadczeń i wniosków z prowadzonych nadzorów przyrodniczych nad budowanymi odcinkami autostrady A4 w województwie małopolskim, napotkanych problemów oraz osiągnięć w działaniach służących minimalizacji oddziaływań drogi na środowisko przyrodnicze.
Program seminarium zakładał zapoznanie uczestników z pracą 2 zespołów naukowców i specjalistów sprawujących nadzór przyrodniczy nad budową autostrady od węzła Szarów do Węzła Krzyż, wykonanymi i nadal realizowanymi działaniami służącymi minimalizacji negatywnych oddziaływań autostrady na środowisko przyrodnicze na etapie trwania prac budowlanych oraz w fazie eksploatacji.
W trakcie zwizytowano m.in. stawy kompensacyjne dla płazów w miejscowościach Stanisławice i Biadoliny, stanowiska zastępcze dla przesadzanych chronionych gatunków roślin, przejścia dla zwierząt w rejonie węzła Brzesko oraz w Lasach Radłowskich, a także rezerwaty przyrody Debrza i Dębina, gdzie prowadzony jest monitoring mający ocenić ewentualny wpływ powstającej autostrady na rezerwaty.
-------------------------------------
Źródło, fot.: RDOŚ w Krakowie
Celem spotkania było omówienie doświadczeń i wniosków z prowadzonych nadzorów przyrodniczych nad budowanymi odcinkami autostrady A4 w województwie małopolskim, napotkanych problemów oraz osiągnięć w działaniach służących minimalizacji oddziaływań drogi na środowisko przyrodnicze.
Program seminarium zakładał zapoznanie uczestników z pracą 2 zespołów naukowców i specjalistów sprawujących nadzór przyrodniczy nad budową autostrady od węzła Szarów do Węzła Krzyż, wykonanymi i nadal realizowanymi działaniami służącymi minimalizacji negatywnych oddziaływań autostrady na środowisko przyrodnicze na etapie trwania prac budowlanych oraz w fazie eksploatacji.
W trakcie zwizytowano m.in. stawy kompensacyjne dla płazów w miejscowościach Stanisławice i Biadoliny, stanowiska zastępcze dla przesadzanych chronionych gatunków roślin, przejścia dla zwierząt w rejonie węzła Brzesko oraz w Lasach Radłowskich, a także rezerwaty przyrody Debrza i Dębina, gdzie prowadzony jest monitoring mający ocenić ewentualny wpływ powstającej autostrady na rezerwaty.
-------------------------------------
Źródło, fot.: RDOŚ w Krakowie