Powstanie tunel łączący dwa dworce
28 stycznia 2013 r. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Łodzi opatrzył klauzulą ostateczności Decyzję nr 25/2012 z 19 grudnia 2012 r. o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia określanego przez wnioskodawcę nazwą „Budowa linii kolejowej na odcinku od dworca Łódź Fabryczna w kierunku dworca Łódź Kaliska do linii nr 14 i 25 oraz linii nr 15, której głównym elementem jest tunel średnicowy z podziemnymi przystankami oraz tunel KDP".
Inwestycja wiązać się będzie z wytrasowaniem i budową w granicach Łodzi nowych odcinków linii kolejowych (KDP - Kolej Dużych Prędkości i kolei konwencjonalnej), które ze względu na zagospodarowanie terenu poprowadzone zostaną na przeważającej długości podziemnymi tunelami.
Głównym elementem inwestycji będzie budowa podziemnego tunelu pod Łodzią, który ma połączyć nowo budowany dworzec Łódź Fabryczna z dworcem Łódź Kaliska. Poruszać się w nim mają m.in. pociągi łódzkiej kolei aglomeracyjnej.
W ww. decyzji wpisany został warunek o konieczności przeprowadzenia ponownej oceny oddziaływania na środowisko w ramach postępowania w sprawie wydania pozwolenia na budowę. Wobec tego razem z wnioskiem o wydanie pozwolenia na budowę dla przedmiotowego przedsięwzięcia inwestor jest zobligowany do złożenia raportu o oddziaływaniu inwestycji na środowisko.
Przeprowadzenie ponownej oceny oddziaływania na środowisko pozwoli organom administracji publicznej (zwłaszcza Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska) na zapoznanie się ze sprecyzowanymi zamierzeniami inwestora (na etapie projektowania) i lepsze rozpoznanie ich wpływu na środowisko, co w konsekwencji doprowadzi do uszczegółowienia wymagań i warunków realizacji inwestycji.
-------------------------------------
Źródło, fot: RDOŚ w Łodzi
Inwestycja wiązać się będzie z wytrasowaniem i budową w granicach Łodzi nowych odcinków linii kolejowych (KDP - Kolej Dużych Prędkości i kolei konwencjonalnej), które ze względu na zagospodarowanie terenu poprowadzone zostaną na przeważającej długości podziemnymi tunelami.
Głównym elementem inwestycji będzie budowa podziemnego tunelu pod Łodzią, który ma połączyć nowo budowany dworzec Łódź Fabryczna z dworcem Łódź Kaliska. Poruszać się w nim mają m.in. pociągi łódzkiej kolei aglomeracyjnej.
W ww. decyzji wpisany został warunek o konieczności przeprowadzenia ponownej oceny oddziaływania na środowisko w ramach postępowania w sprawie wydania pozwolenia na budowę. Wobec tego razem z wnioskiem o wydanie pozwolenia na budowę dla przedmiotowego przedsięwzięcia inwestor jest zobligowany do złożenia raportu o oddziaływaniu inwestycji na środowisko.
Przeprowadzenie ponownej oceny oddziaływania na środowisko pozwoli organom administracji publicznej (zwłaszcza Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska) na zapoznanie się ze sprecyzowanymi zamierzeniami inwestora (na etapie projektowania) i lepsze rozpoznanie ich wpływu na środowisko, co w konsekwencji doprowadzi do uszczegółowienia wymagań i warunków realizacji inwestycji.
-------------------------------------
Źródło, fot: RDOŚ w Łodzi