Spotkanie w sprawie bazy danych ocen oddziaływania na środowisko
17 października 2013 r. z inicjatywy Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska we Wrocławiu zorganizowała spotkanie dotyczące planowanego uruchomienia informatycznej bazy danych o ocenach oddziaływania na środowisko i strategicznych ocenach oddziaływania na środowisko.
W spotkaniu uczestniczyło 89 pracowników administracji publicznej, w szczególności urzędów gmin i starostw z terenu województwa dolnośląskiego oraz Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych we Wrocławiu.
Baza danych jest narzędziem ułatwiającym realizację zobowiązań wynikających z ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko w zakresie prowadzenia i używania bazy danych, ułatwi dostęp do własnych informacji o ocenach oddziaływania na środowisko pracownikom urzędów, bez potrzeby używania papierowych akt sprawy, umożliwi prostsze udostępnianie informacji przedstawicielom społeczeństwa, poprzez ich udostępnienie w bazie danych.
System informatyczny będzie służył do monitorowania systemu ocen oddziaływania na środowisko w skali całego kraju poprzez gromadzenie, przetwarzanie i analizę danych o ocenach oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko oraz strategicznych ocenach oddziaływania na środowisko. Przedstawione zostały m.in. podstawy prawne, zalety i struktura bazy danych, której prowadzenie nadzorowane będzie przez Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska.
----------------------------------
Źródło, fot.: RDOŚ we Wrocławiu
W spotkaniu uczestniczyło 89 pracowników administracji publicznej, w szczególności urzędów gmin i starostw z terenu województwa dolnośląskiego oraz Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych we Wrocławiu.
Baza danych jest narzędziem ułatwiającym realizację zobowiązań wynikających z ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko w zakresie prowadzenia i używania bazy danych, ułatwi dostęp do własnych informacji o ocenach oddziaływania na środowisko pracownikom urzędów, bez potrzeby używania papierowych akt sprawy, umożliwi prostsze udostępnianie informacji przedstawicielom społeczeństwa, poprzez ich udostępnienie w bazie danych.
System informatyczny będzie służył do monitorowania systemu ocen oddziaływania na środowisko w skali całego kraju poprzez gromadzenie, przetwarzanie i analizę danych o ocenach oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko oraz strategicznych ocenach oddziaływania na środowisko. Przedstawione zostały m.in. podstawy prawne, zalety i struktura bazy danych, której prowadzenie nadzorowane będzie przez Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska.
----------------------------------
Źródło, fot.: RDOŚ we Wrocławiu