Trasa tramwajowa na Franowo otwarta
Trasa ma długość 2,5 km, a na odcinku prawie kilometra biegnie w tunelu. Łączy ona istniejącą sieć tramwajową z pętlą w dzielnicy Poznań-Franowo, budowaną tam zajezdnią tramwajową oraz centrami handlowymi. Choć realizację inwestycji zakończono już w czerwcu br., to dopiero w sierpniu zakończył się formalny proces jej odbiorów. Po uzyskaniu wszystkich zgód w ostatnim czasie trwały szkolenia motorniczych i pracowników obsługi nowego torowiska.
Na sobotnią uroczystość przybyły tłumy poznaniaków, którzy oklaskami przywitali pierwszy tramwaj. Były przemówienia i tort w kształcie tunelu tramwajowego, a nową trasę otworzył Prezydent Poznania Ryszard Grobelny. Po części oficjalnej do tunelu wjechała na regularny ruch linia nr 16.
Decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla tego przedsięwzięcia Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Poznaniu wydała 16 lipca 2009 r. Łączny koszt budowy trasy to 266 mln zł, z czego 100 mln pochodzi ze środków europejskich.
-------------------------------------
Źródło, fot. RDOŚ w Poznaniu
Na sobotnią uroczystość przybyły tłumy poznaniaków, którzy oklaskami przywitali pierwszy tramwaj. Były przemówienia i tort w kształcie tunelu tramwajowego, a nową trasę otworzył Prezydent Poznania Ryszard Grobelny. Po części oficjalnej do tunelu wjechała na regularny ruch linia nr 16.
Decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla tego przedsięwzięcia Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Poznaniu wydała 16 lipca 2009 r. Łączny koszt budowy trasy to 266 mln zł, z czego 100 mln pochodzi ze środków europejskich.
-------------------------------------
Źródło, fot. RDOŚ w Poznaniu