Wsparcie dla użytkowników bazy danych ooś
1 stycznia 2017 r. zmieniły się przepisy dotyczące sposobu przedkładania Generalnemu Dyrektorowi Ochrony Środowiska informacji o prowadzonych ocenach oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko. Od początku tego roku organy prowadzące postępowania w zakresie oceny oddziaływania na środowisko mają obowiązek wprowadzania informacji o prowadzonych postępowaniach do Bazy danych o ocenach oddziaływania na środowisko (baza danych ooś). Jest to system teleinformatyczny służący do zbierania, przetwarzania i udostępniania informacji o postępowaniach w zakresie ocen oddziaływania na środowisko.
Zgodnie ze znowelizowanymi przepisami, urzędy prowadzące postępowania w 2016 r. powinny były wprowadzić do bazy danych ooś wszystkie informacje dotyczące tych postępowań do 31 marca 2017 r. Natomiast informacje na temat postępowań prowadzonych od 1 stycznia 2017 r. powinny być wprowadzane do bazy w terminie 30 dni od dnia ich wytworzenia lub wpływu do organu.
Wzmożona aktywność urzędów pod koniec okresu sprawozdawczego przypadającego na koniec I kwartału 2017 r. powoduje duże obciążenie systemu, przez co mogą pojawiać się czasowe problemy w jego funkcjonowaniu.
Przepraszamy za utrudnienia w kontakcie telefonicznym z Administratorami Bazy ooś oraz wydłużony czas oczekiwania na połączenia. Dokładamy wszelkich starań, aby jak najszybciej odpowiedzieć na wszystkie otrzymane zapytania spływające z całej Polski.
Jednocześnie prosimy o zgłaszanie wszelkich wątpliwości i uwag pod adresem e-mail: admin_bazaoos@gdos.gov.pl. Zachęcamy również do zapoznania się z informacjami w Biuletynie Informacji Publicznej Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska.
Fot.: iStockphoto.com/MicroStockHub